WAN SITI NURFATIMAH MOHD HATTA

WAN SITI NURFATIMAH MOHD HATTA
SENYUM...

-Salamullahi alaik-

Monday, November 30, 2009

Betulkah rindu itu 1 anugerah?

Hari Raya AidilAdha tahun ini ku sambut dengan penuh ksederhanaan...tanpa bonda yang mlahirkan aku,tanpa ayahanda yang mnjga jua mmbesarkan aku...tanpa adik2 trcinta di sisi,tnpa yang trsayang namun setia mnemani di alam maya...aduhhh...cukup parah rindu ini sbenarnya...aku rindukan kluargaku di kmpung...aku rindu sgt2...btulkah rindu itu 1 anugerah? Ya...benar...rindu itu mmg 1 anugerah...bila kita masih bisa mrasa rindu,itu mnandakan kita masih lagi manusia yang normal...yang masih mmpunyai perasaan...

Aku beraya AidilAdha tahun ini di rumah pakcik & makcikku d Hulu Langat...mlm raye 2,aku menonton tv di ruang tamu rumah pakcik...di astro OASIS ditayangkan takbir Hari Raya...mengalir airmataku mlm itu...aku rindu pada umi n abah...rindu sgt2...tapi aku mesti brsabar,aku seorang pejuang...pejuang mesti kena kuat!! Aku brjuang utk mmbela nasib kluarga,utk bantu umi n abah...sampai bila mreka prlu mnanggungku? Aku mesti belajar rajin2...jadi anak yang solehah yang bisa brbakti pada kluarga,bangsa,agama n negara... Aku perlu mengejar cita2...mnggapai langit ke-7 utk mnjadi yang trbaik di kalangan yang trbaik...

Hati kecil slalu mmbisikkan kebenaran...aku slalu mnyalahkan diri sndiri bila aku tidak bisa mlakukan ssuatu prkara atau ditimpa plbagai masalah...aku prlu mnjadi lbih kuat sbnrnya...blajar dari ksilapan,itu yang sbaik2nya...aku tau n aku sedar aku bkanlah mnusia yang smpurna namun skurang2nya aku perlu brusaha ke arah yang lbih baik...utk mncari titik ksempurnaan pada pandangan Allah Taala...=)

No comments:

Post a Comment