WAN SITI NURFATIMAH MOHD HATTA

WAN SITI NURFATIMAH MOHD HATTA
SENYUM...

-Salamullahi alaik-

Wednesday, October 28, 2009

Walau kau ada,kau tetap tiada…

Hari ini…27 Okt 2009,aku gagahi kudrat yang ada utk mnelefon dia mlm itu,jam di prgelangn tangan tepat jam 20:35. Aku trlalu ingin mndgr suaranya…tit…tit…assalamualaikum…suaranya halus mmulakn bicara. Air mataku gugur lagi saat itu...adakah hnya aku yg mngingati dia sdgkn aku padanya bukanlah siapa2...ahh...jgn brmain dgn perasaan...jgn...hatimu bakal hncur luluh. Bila di kenang smula saat prtama prkenalan kita, semuanya tramat manis...manis...segala-galanya manis...tiada cacat celanya. Namun hari ini stiap apa yg brlaku seakan2 sbuah kisah cinta palsu...dgn linangn air mata, tnpa khbr brita, tnpa apa2...dulu, adakah stiap butir bicara janji hanyalah sekadar prmainan kata semata, tiada bezanya dgn kalam kosong tak brfakta..sama.



Kau mggantung perasaan aku, kau gantung aku tanpa tali...masih brlegar2 di minda saat Che Ngah mnceritakan kisah cinta prtamanya dgn lelaki pilihan hati...Inspektor Azli. Tiada siapa menjangka,disangka panas hingga ke petang rupanya hujan di tengah hari...benar...itu setepat2 ayat utk mggmbrkn hancurnya perasaan Che Ngah yang setia mnunggu Azli selama 3 tahun...3 tahun mnunggu tanpa apa2 khbr brita...Kesetianmu Che Ngah lgsung tiada nilainya pd pndgn lelaki itu. Tahun ke 3 penantian, umi trserempak dgn Azli yang brsama isteri n seorang anak lelaki,cntik budak itu,isterinya saat itu sdg mngndung lg...Brita ini umi khbarkn kpd Che Ngah,aku tahu peritnya Che Ngah mnerima knyataan pada waktu itu...org yg menabur janji,sekadar menabur tnpa menuai..di bajak pun tidak...dia pmbunuh! Pmbunuh perasaan kasih seorang wanita.

Aku bukanlah seorang pendendam...namun terkadang aku jua pandai brmain dgn emosi. Aku bukanlah trlalu baik...adakah penantianku juga prlu brpanjangn selama 3 tahun? Kau nak aku mnjadi pnunggu setia sprt Che Ngah yg akhirnya trluka dgn sikap gila kaum Adam? Aku tidak nafikan, aku jua mmpunyai prasaan sedih n kcewa apabila kau brmain dgn perasaanku, kau benar2 menguji aku! Aku cukup teruji skrg...

Mlm itu aku brdoa di dalam hati..” Masih wujudkah cinta sejati di dunia ini? Siapakah pencinta Agung? Apabila kita menangis kerananya,makin brtambah cinta itu,makin mekar segar..Aku tutup mataku rapat2...suara teman sebilik masih kdengaran di telinga. Aku buka kmbali mataku. Ku lihat jam di pergelangn tangan...23:15. Msih trlalu awl utkku lelapkn mata. Aku on kan keypad tlefon bimbitku...aku lihat gambarnya di wallpaper...aku nak tukar wallpaper ini,gerutu hati kecilku. Sungguh...tak dapat ku nafikan rasa sayang itu,mana mgkin aku tidak mnyayangi insan yang byk mmbakar obor semangat dlm diriku ini...aku dulu bukan aku sekarang...aku sekarang byk dari acuannya,dia amat ku sayangi...Ku tutup kmbali mataku...rapat2...aku nampak wjahnya...apa masalah aku sekarang ni??


Aku perlu sedar bahawa cinta sesama manusia adakala cukup mendera hati n perasaan. Aku ingin mncari cinta hakiki itu..cinta yang di damba oleh setiap manusia,cinta yang tiada mengenal erti sengsara n sakit jiwa..cinta yang mmbuka pintu2 syurga...cinta yang bisa memadamkan api neraka.

No comments:

Post a Comment