WAN SITI NURFATIMAH MOHD HATTA

WAN SITI NURFATIMAH MOHD HATTA
SENYUM...

-Salamullahi alaik-

Wednesday, October 6, 2010

Apabila hati terasa sakit & terluka, apa perlu buat?

Assalamualaikum kpd semua pengunjung & teman2 blogger sekalian. Pertama tamanya ana ingin mmohon jutaan maaf dari semua kerana sudah lama tidak menulis. Sudah bersawang nampaknya blog ana ni. Hati ana sentiasa ada pada blog ana namun masa cukup mncemburui ana utk mghadap laptop n menulis kerana kekangn masa n tugas yang wajib di dahulukan. Di kesempatan kali ini, ana tidak bercadang utk mencoret kalam yang berjela. Cukuplah sekadar sdikit tazkirah buat kita semua dlm perjalanan n perjuangan hidup mengejar cita2 menjadi mukmin yg bhagia di sisi ALLAH TAALA.





Apa yang perlu kita lakukan apabila hati kita berasa terlalu sakit,terlalu terluka dek kerana musibah jua ujian yang datang menimpa, yang menerjah ke ruang sukma... Ada sesetengah orang mengatakan, bunuh diri lg bagus, terus mati, sakit kejap je masa bunuh diri tu... Betul x? Tapi itu sememangnya 1 akal yg salah krana dihantui oleh emosi n hasutan syaitan laknaTULLAH. So, apa yg perlu kita lakukan? Ya, apabila hati kita berasa sakit & terluka, ingatlah pada YANG MAHA MENYAKITKAN HATI, YANG MAHA MELUKAKAN HATI & YANG MAHA MMBERI HIDAYAH KE DALAM HATI. Kerana DIA lebih tau dan lebih 'Alim, mungkin hati yang disakiti n dilukai itu merupakan sebuah hati yang lembut & mudah kembali pada jalanNYA.


Jadi, La Tahzan. InnaLLAHA ma'ana. Dan ingatlah, hanya dengan mengingati ALLAH hati kan menjadi tenang. "Ala bizikrillahi tatmainnul Qulub". Jadi, selamat beramal.=)


No comments:

Post a Comment