WAN SITI NURFATIMAH MOHD HATTA

WAN SITI NURFATIMAH MOHD HATTA
SENYUM...

-Salamullahi alaik-

Monday, January 11, 2010

PERMULAAN 2010

Assalamualaikum wbt...lame sudah aku xupdate blog ksayangan ku ini...sudah bersawang nampaknya...he...teman2 sudah mula brtanya,ke mane perginya masa2 senggangku utkku update blog ini...alhamdulillah...kali ini aku brpeluang juga utk update blog Medulla Oblongata yg kdg2 nth ape2 ni...

Kali ni aku nak brcerita ttg rehlahku ke TAMAN RIMBA AMPANG JAYA,KUALA LUMPUR brsama family pakcikku pada 2 Januari lepas. Aku mnyambut kehadiran tahun baru 2010 di rumah pakcikku di Taman Greenwood,Gombak. Hanisah juga ikut sama... Aku bertolak dr UIAM NILAI pada petang 31 Disember 2009. Aku mnunggu teksi utk ke KTM NILAI sjk pkul 4.30 ptg lg. Namun, stiap nmbor telefon teksi yg ku hubungi,smuanya penuh...dh ade org booking...aduh...penat mcm ni...akhirnya,aku mnaiki teksi kwn pak Endang pd jam 6.15 ptg setelah pnt menungggu...di KTM NILAI,orang ramai penuh sesak...komuter tiba jam 6.48. Penuh sesak di dalam komuter... Byk sgt dugaanku hari itu...aku seakan xblh brnafas d dalam komuter,xcukup oksigen... Allah je tau ms 2...mcm nk mnjerit je...peluh dari hujung kpala hgga ke hujung kaki mrembes laju tanpa henti...aduh....

suasana sesak di dalam komuter...


Ramainye org....

Di pintu masuk...org mmg xterkira byknye...=)

Bayangkanlah, dr KTM NILAI ke KTM KL SENTRAL aku xduduk sesaat pn...mcmne nk duduk,org penuh sesak mcm 2...Dlm kesesakan 2,aku brpeluang juga snap gmbr2 kt atas 2. Nk gmbrkn mcmne sesaknye dlm komuter ari 2... Sehinggakan Hanisah terduduk di atas pak arab smasa komuter di brek...aduh...kesian...Yg kelakarnye,dia ckp ana mutaassifah prlhn je kt telinga aku...hehe... malu la 2... Aku tiba di KTM KL SENTRAL pd jam 7;50 mlm.Aku n hanisah solat maghrib di surau KL SENTRAL. Pd jam 8.30 mlm,aku mnaiki komuter utk ke KTM SENTUL pula. Pkcikku akan mnjemptku di situ. Aku masih mampu trsenyum wlupun kpenatan yg amat sgt...=)

Tiba di KTM SENTUL jam 9.30 mlm,aku n hanisah sabar mnunggu ketibaan pakcikku. Namun setiap kali aku menefonnya,tidak pula dijawab...Risau ni...Mlm dh smakin merangkak ke jarum jam 10 ms 2... Pkul 10.15 mlm aku masih gagal mnghubungi pakcikku. Hati dh mula risau...yela,hanya aku n hanisah prmpuan yg ade kt situ. Aku menefon ummiku di rumah utk mngadukan hal ini. Aku mminta nbor tlefon makcikku dr ummi. Akhirnya aku brjaya mghubungi mkcik,alhamdulillah. Pkul 10.50 mlm makcik sampai n mnjemput kami berdua...

Keesokan harinya,aku hanya mghabiskan ms di rumah makcik. Pada 2 Januari,kami berkelah di TAMAN RIMBA AMPANG JAYA...best sgt2...air terjun kt situ sejuk...ini gmbr2 knangn aku di sana...

Mkn epal sorg2...


Duduk2 je...=)


Just wait n see...

Aku pulang ke UIAM NILAI pd 3 Januari...Family pakcik antar aku n hanisah balik kmpus...Aku mmulakan tahun 2010 dgn kenangan yg xmgkin dpt ku lupakan...=)

No comments:

Post a Comment